Přeskočit navigaci
Investiční diamant

Investiční diamanty

Chcete uložit část svého majetku do komodity, která časem získává na hodnotě a budete ji jednou třeba moci předat svým potomkům? Jednou z možností dlouhodobé investice, která určitě stojí za úvahu, je nákup investičních diamantů.

Proč investovat do diamantů?

  • Volné převážení a obchodovatelnost

    Certifikované broušené diamanty nepodléhají speciální registraci ani embargům. Můžete je volně a díky nízké hmotnosti jednoduše převážet a obchodovat s nimi po celém světě. Existují i specializované diamantové burzy. Nejznámější najdeme v Antverpách, New Yorku a v Izraeli.

  • Vysoká cena za nízkou hmotnost

    V diamantu jsou finance uložené nejkoncentrovaněji – kámen vážící pouze polovinu gramu má hodnotu kolem milionu Kč (zlato v této ceně váží přibližně 1,2 kg). S výjimkou 70. let a roku 2008 diamanty narůstaly pravidelně o 5 až 10 % ročně.

  • Odolnost a konzervativní investice

    Říká se, že diamanty jsou věčné – diamant je nejtvrdší nerost, jeho fyzikální vlastnosti jsou stálé, a může tak být uchováván po staletí. Navíc cena diamantů v čase pozvolna roste, neprojevují se u nich výrazné lokální výkyvy.

Výběr diamantu

Výběr diamantu

Pokud jste se rozhodli, že investice do diamantů je pro vás to správné rozhodnutí, asi vás bude zajímat, podle jakých kritérií se diamanty vybírají.

U výběru vhodného kamene platí, že čím je diamant vzácnější a dražší, tím snáze se prodává. Největší poptávka je po kamenech vysoké čistoty a barvy s hmotností nad 1 karát a s mezinárodně platnou certifikací. Světové zásoby těchto kamenů významně ubývají a poptávka přitom stále stoupá.

Diamanty se hodnotí podle čtyř kritérií (tříd), označovaných zkratkou 4C. Hodnocení provádějí mezinárodně uznávané gemologické laboratoře GIA-GTL (Gemological Institute of America – Gem Trade Laboratory) a evropské laboratoře HRD (Hoge Raad voor Diamant).

Cena diamantů

Investice do diamantů je jedinečným způsobem, jak ochránit své finance a navíc je přetavit do krásné, trvalé podoby. Cena diamantů neustále roste. S výjimkou 70. let a roku 2008 diamanty narůstaly pravidelně o 5 až 10 % ročně.

  • Velkoobchodní cena diamantů

    Velkoobchodní cena diamatů se řídí ceníkem Rapaport Diamond Report, který byl vytvořen v roce 1978. Tento ceník publikovaný od konce sedmdesátých let se stal standardem pro stanovení velkoobchodní ceny broušených diamantů. Tento ceník je však neveřejný, přístup k němu mají pouze obchodníci s diamanty.

  • Ověřte si cenu i Vy cenu diamantů

    Naštěstí i pro investory existuje možnost, jak si ověřit cenu diamantu, který si hodlají koupit. Je jí Diamond Retail Benchmark. Tento ceník má za cíl pomoci investorům zorientovat se na trhu s diamanty, a to hlavně takovým, kteří nemají s diamanty žádné zkušenosti. Ceny diamantů jsou zveřejňovány na stránkách společnosti IDEX na stránkách společnosti IDEX zdarma.

Pravidlo 4C - Určování ceny dimanatů

Pravidlo takzvaných 4C je hlavním určujícím prvkem ceny diamantů. Tato značka pochází z angličtiny a značí 4 základní faktory každého kamene.

  • Čistota (clarity)

    Je dána počtem cizorodých látek obsažených v diamantu, tzv. inkluzemi. Může se jednat o prasklinky, vměstky a jiné nedokonalosti kamene.

  • Brus (cut)

    Posuzuje použitý výbrus kamene a jeho dokonalost. Čím lépe je kámen vybroušen, tím je dražší. Pro posouzení kvality výbrusu se používá stupnice „ excellent, very good, good, fair, poor“. Výjimečně je možné se setkat s kategorií „ideal cut“.

  • Barva (color)

    Značí se pomocí stupnice B-Z, přičemž čím je diamant bělejší, tím nižší písmenko abecedy má.

  • Karát (carat)

    Metrický karát (se značkou ct) udává váhu diamantu. Používá se od roku 1907 a má oficiálně určenou hmotnost 200 mg. Čím více karátů kámen má, tím je pochopitelně dražší.

Další informace o diamantech

Koupě investičního diamantu

Nákupem investičního diamantu získáváte velmi cennou a odolnou komoditu, jejíž hodnota v čase stoupá. Diamant se může ve Vaší rodině dědit po generace, zároveň je ale volně obchodovatelný, takže ho v případě potřeby můžete kdykoli prodat.

Kontaktní formulář

Projekt "Brand Building pro Danfil Showroom”, f. Danfil Jewellery s.r.o., registrační číslo 461000036, zaměřený na kombinaci digitálního marketingu a osobního přístupu kamenné pobočky a je financován Evropskou unií z Národního plánu obnovy - iniciativa Kreativní vouchery, výzva č. 461, Kreativní vouchery II.

Jsme držiteli následujících certifikátů

Naše platební metody